Blog

Keyword Stuffing چیست؟

توسط سخت افزاردر 26 اکتبر 2020

Keyword Stuffing چیست؟

Keyword Stuffing چیست؟ اصطلاح keyword stuffing یا همان بمباران کلمات کلیدی یک روش قدیمی ،

و البته رایج برای معرفی کلمه کلیدی هدف به ربات های گوگل است. در این روش تلاش میشود،

با تکرار یک کلمه یا عبارت مشخص؛ در متن صفحه، عنوان، توضیحات متا و حتی لینک های داخلی،

شانس کسب جایگاه افزایش داده شود.در عمل این روش موجب افزایش چگالی کلمه کلیدی هدف در صفحه شده ،

و به ظاهر کمک میکند گوگل متوجه موضوع صفحه شود. این تکنیک طی چند سال اخیر بسیار کارآمد بوده،

و با وجود ابزارهای آنالیز سئو مانند افزونه Yoast استفاده از آن بسیار منطقی و درست به نظر میرسد.

در گذشته تلاش میکردیم که کلمه کلیدی هدف حداقل در 3 درصد از کلمات صفحه تکرار شود یا به عبارت دیگر ،

در هر 3 خط از محتوا دو بار دیده شود. ولی این روش امروز کارایی گذشته را ندارد.

تکنیک تکرار کلمات کلیدی از کجا شروع شد ؟

در اولین مراحلِ طراحی موتورهای جستجو، الگوریتم های طراحی شده بسیار ساده بودند.

در سال های ابتدایی این الگوریتم های توانایی پایینی در درک ارتباط معنایی کلمات و شناسایی مفهوم یک پاراگراف یا حتی صفحه داشتند.

در این شرایط بهترین روش برای شناسایی موضوع صفحه، انتخاب عباراتی بود که بیشتر در صفحه حضور داشتند.

ربات های گوگل با توجه به میزان تکرار یک عبارت در صفحه موضوع آن را تعیین کرده و جایگاه مناسب در نتایج جستجو را مشخص میکردند.

متخصصین سئو از همین ضعف موتورهای جستجو استفاده کرده و با تکرار کلمه کلیدی مورد نظر خود تلاش میکردند،

در این عبارات جایگاه بهتری کسب کنند. رفته رفته الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم Rank Brain

معرفی شده و با استفاده از هوش مصنوعی قادر به تشخیص ارتباط معنایی عبارات و تعیین کیفیت محتوای صفحه شدند.

هرچقدر دقت ربات های گوگل در شناسایی مفهوم و کیفیت صفحه افزایش یافت، تاثیر تکرار کلمه کلیدی کمتر شد.

تا جاییکه گوگل رسما اعلام کرد تکنیک keyword stuffing را به عنوان یکی از روش های اسپم در سئو می شناسد.

 

تکنیک های رایج برای تکرار کلمه کلیدی

تکرار کلمه هدف در عنوان صفحه :

یکی از آزاردهنده ترین روش ها تکرار عبارتی مشخص در عنوان صفحه یا سایت است.

در این روش مدیر سایت تلاش میکند تا عباراتی مشخص و هم معنی را در عنوان صفحه تکرار کرده،

و از این طریق شانس خود را برای کسب جایگاه در آنها افزایش دهد.

تکرار کلمه کلیدی در توضیحات صفحه :

همین روش در توضیحات صفحه نیز استفاده میشود. برخی از مدیران سایت ها تصور میکنند ،

که تکرار یک عبارت مشخص یا ترکیب های مختلف آن در توضیحات صفحه میتواند موجب کسب جایگاه در همه آن عبارات شود.

در حالیکه این روش به راحتی برای گوگل قابل تشخیص بوده و ممکن است به همین دلیل جایگاه خود را نتایج جستجو از دست بدهید.

پیشنهاد میشود توضیحات متا متنی توصیفی و دقیق در مورد محتوای صفحه باشد و از آن از عباراتی جذاب ،

که شانس کلیک کاربر را افزایش میدهند استفاده شود.

تکرار بیش از حد یک عبارت در محتوای صفحه :

به جرات میتوان گفت بیشترین استفاده از keyword stuffing در محتوای مقاله یا محصول مشاهده میشود.

در این روش مدیر سایت تلاش میکند حداقل 3 درصد از محتوای خود را به یک عبارت مشخص اختصاص دهد.

افزونه Yoast‌ تکرار کلمه کلیدی را به عنوان یکی از فاکتورهای سئو محتوا اعلام کرده ،

و همه گیر بودن وردپرس موجب شده است که این روش در فضای وب به سرعت رایج شود.

این افزونه تنها یک ابزار برای آنالیز محتوای شماست و سبز شدن چراغ آن به معنی کسب جایگاه در کلمه هدف نخواهد بود.

بسیاری تصور میکنند که اگر چراغ افزونه سبز باشد حتما در نتایج گوگل جایگاه مناسبی کسب خواهند کرد.

ولی در بسیاری موارد عملا در حال فریب خود و البته گوگل هستند.

 

تکرار لینک با متن مشابه در یک صفحه یا کل سایت :

در برخی سایت ها مشاهده میشود که عبارت مشخصی را در همه محتوای یک صفحه یا در همه صفحات سایت،

به آدرس مورد نظر خود لینک کرده اند. در این روش معمولا از اسکریپت هایی استفاده میشود،

که عبارت مورد نظر را شناسایی کرده و بصورت اتوماتیک به صفحه هدف لینک میکنند.

این روش نیز از نمونه های keyword stuffing است و تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

هدف گذاری روی نام محله ها یا عبارات نزدیک به هم :

ر برخی از سایت ها معمولا عبارات طولانی تر مورد توجه قرار گرفته و تلاش میشود که به جای تکرار یک عبارت در صفحه،

ترکیب های مختلفی از آن، با هدف گذاری روی نام محله ها، شهرها و یا حتی شرکت ها استفاده شود.

این روش نیز کاملا مخالف با استانداردهای گوگل بوده و از مصادیق بمباران کلمات کلیدی است.

جایگزین مناسب برای تکرار کلمه کلیدی چیست ؟

استفاده از کلمات هم خانواده و هم معنی
استفاده از عبارات معادل انگلیسی
به کارگیری عبارات توصیفی که عینا همان مفهوم را منتقل میکنند
لینک سازی با عبارات طولانی و ترکیب های متنوع
بیان موضوعات حاشیه ای که ارتباط معنایی مستقیم با موضوع دارند

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question