Blog

Domain Authority چیست ؟

توسط طراحی سایتدر 26 اکتبر 2020

Domain Authority چیست ؟

Domain Authority چیست ؟ دامین اتوریتی یا قدرت دامنه (Domain Authority) معیاریست که توسط وبسایت Moz ارائه شده.

با استفاده از دامین اتوریتی شما میتونید اعتبار دامنه سایت های مختلف را بر مبنای یک عدد از 0 تا 100 بسنجید.

معیارهای زیادی قدرت دامنه یک سایت را تعیین می کنند. از جمله این عوامل میشود به تعداد بک لینک ها،

و کیفیت آن ها و تعداد ورودی هایی که این سایت روزانه از گوگل میگیرد اشاره کرد.

چه عواملی دامین اتوریتی یک سایت را تعیین می کنند

کیفیت بک لینک های گرفته شده :

هر چه سایت هایی که از آنها بک لینک میگیرید اعتبار بالاتری داشته باشند ،

و یا Domain Authority آن ها هم بالاتر باشد، اعتبار دامنه شما نیر بالاتر خواهد رفت.

تعداد بک لینک ها :

تعداد لینک هایی که از سایت ها می گیرید هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قدرت دامنه شما است.

لینک هایی که از سایت های معتبر می گیرید تاثیر بیشتری خواهند داشت.

تعداد منشن ها در شبکه های اجتماعی :

این که چقدر به برند یا نام سایت شما در شبکه های اجتماعی اشاره شود یا از محتوای شما ،
در این شبکه ها استفاده شود تاثیر مستقیمی در اعتبار دامنه سایت شما دارد.

قدمت دامنه :

هر چقدر دامنه سایت شما قدیمی تر باشد، اعتبارش هم بیشتراست.

دلیل این مورد این هست که گوگل به سایت های تازه تاسیس اعتماد نمیکند و تا مدتی به آت ها رنک نمیدهد.

تعداد ورودی های گوگل :

طبیعتا هر چه تعداد ورودی های گوگل سایت شما بالاتر باشد، وبسایت شما نزد گوگل جایگاه بالاتری دارد و معتبر تر است.

چطور دامین اتوریتی یک سایت را چک کنیم ؟

برای بررسی اعتبار دامنه سایت کافیست که از ابزاری که سایت موز در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید.

بعد از این که وارد لینک بالا شدید باید آدرس سایت مورد نظر خودتون رو وارد کنید.

در مرحله بعد باید یه حساب کاربری توی این سایت بسازید.بعد از انجام این کار با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

Domain Authority :

اعتبار دامنه سایت مورد نظر شما با این عددی که در این بخش بهش اشاره شده سنجیده میشه.

این عدد از بین 0 تا 100 خواهد بود و معمولا سایت های تازه تاسیس Domain Authority آن ها 1 خواهد بود.

Linking Domains :

تعداد سایت هایی که به سایت مورد نظر شما لینک داده اند یا به عبارتی دیگر تعداد بک لینک هایی که این سایت دریافت کرده است.

Inbound Links :

تعداد صفحاتی که به این سایت لینک داده اند. فرق این مورد با مورد بالا در این است که اگر یک سایت در 20 صفحه متفاوت،

به سایت شما رنک داده باشد، در این بخش 20 بار حساب شده است در صورتی که در Linking Domains فقط یک بار حساب می شود.

Ranking Keywords :

تعداد کلمات کلیدی که این سایت در 50 نتایج اول گوگل در آن ها ظاهر می شود.

البته این مورد برای زبان فارسی پشتیبانی نمی شود و فعلا فقط در کشور آمریکا کاربرد دارد.

استفاده از MozBar برای بررسی اعتبار دامنه سایت ها :

کمپانی Moz برای این که کار شما برای چک کردن اعتبار دامین سایت ها راحت تر شود،

یک افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا ارائه کرده.

با استفاده از این افزونه شما به راحتی و با یک کلیک به Domain Authority سایت های مختلف دسترسی خواهید داشت.

چه مقدار دامین اتوریتی خوب در نظر گرفته میشود ؟

پاسخ به این سوال شاید کمی مشکل باشد چون در حوزه های مختلف متفاوت است.

اما به صورت کلی و برای سایت های ایرانی میشود گفت که اگه قدرت دامنه بالای 20 باشد،

میشود این سایت را یک سایت تقریبا معتبر در زمینه خودش به شمار آورد.

همچنین اگه دامین اتوریتی یک سایت ایرانی بالای عدد 30 باشد،

میشود گفت این سایت در زمینه خودش کاملا معتبر است.

متاسفانه به طور کلی مقدار دامین اتوریتی در بین سایت های ایرانی پایین است ،

و شاید دلیلش این باشده که سایت های ایرانی در لینک دادن کمی بخیل هستند!

به همین دلیل لینک سازی خارجی در ایران تا حدی دشوار است و معمولا با پرداخت هزینه قابل انجام است.

جمع بندی :

به طور کلی میشود گفت که Domain Authority معیاری هست که با آن اعتبار سایت های مختلف را می سنجند ،

و به عوامل مختلفی مثل تعداد ورودی های شما از گوگل و کیفیت بک لینک هایی که گرفتید بستگی دارد.

پیش از این گوگل برای سنجیدن اعتبار سایت های مختلف از این معیار استفاده می کرد،

اما در حال حاضر وبسایت Moz این کار را انجام میدهد. برای بالابردن دامین اتوریتی سایتتان،

باید سعی کنید که ترافیک سایت را افزایش بدهید و همچنین روی گرفتن بک لینک از سایت های معتبر تمرکز کنید ،

و همیشه سایتتان را با مطالب مفید و کاربردی آپدیت نگه دارید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question