Blog

کسب و کار اینترنتی چیست؟

توسط دسته‌بندی نشدهدر 8 نوامبر 2020

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ اینترنت یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در تمامی قرون گذشته است.

به واسطه اینترنت، کسب و کار اینترنتی مکمل فروش خدمات و محصولات شد.

اما در ۱۰ سال گذشته به واسطه ی فراهم شدن تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی و دیگر کسب و کارها،

دیگر اینترنت صرفا مکمل و کمک کننده به فروش یا خدمات آفلاین نیست،

بلکه در بسیاری از زمینه ها، کسب و کار اینترنتی جایگزین کسب و کارهای فیزیکی شده است.

چرا باید در سال ۲۰۲۰ کسب و کار اینترنتی و تبلیغات اینترنتی داشته باشیم؟

تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین نوع تبلیغات در دنیا محسوب می شود.

اینترنت دیگر از دنیای وبلاگ نویسی سابق فاصله گرفته، و دیگر صرفا جایی بری دیدن عکس ها و

نهایتا استعلام قیمت یا دانلود فیلم و سریال و… نیست.

هر تخصصی در دنیای وب، هم اکنون تبدیل به کسب و کار اینترنتی جا افتاده ای شده است.

حتی وبلاگ نویسان، سایت های دانلود فیلم و سریال و فروم ها با رتبه گرفتن در کلمات پرجستجو یا

به دلیل نوع خدماتی که عرضه می کنند، همراه برندینگی که دارند از محبوبیت و برند شدن خود در میان طرفدارانشان،

به عنوان یک فرد یا برند تاثیر گذار عمل کرده و محصول یا خدمات دیگر وب سایت ها را در وب سایت یا،

شبکه های اجتماعی خود بصورت بنر، ویدیو، رپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات متنی و… تبلیغ می کنند.

با وجود سلطه و فراگیری اینترنت در زندگی روزمره انسان ها، انواع کسب و کارهای آنلاین و آفلاین،

برای رشد و توسعه خود نیازمند تبلیغات اینترنتی خواهند بود.

تبلیغات در فضای اینترنت می تواند کمک شایانی به بهبود کسب و کار اینترنتی شما کرده و به معرفی محصولات و برند بپردازد.

چراکه امروزه انسان ها به اینترنت به عنوان رسانه ای برتر می نگرند.

تلفن های همراه عامل مهم در  کسب و کار اینترنتی :

ضریب نفوذ اینترنت در ایران و جهان به بالاترین حد خود نسبت به تمامی سالهای گذشته رسیده است.

دسترسی آسان و عرضه بسیار زیاد تلفن های همراهِ هوشمند در کنار موتور جستجوی گوگل کمک شایانی،

به کسب و کارهای اینترنتی کرد که در این راستا تحولی تصاعدی داشته باشند.

به گونه‌ای که صاحبان کسب و کار مجبور شدند برای تجربه کاربری آسانتر و پیمایش لذتبخش تر کاربران موبایل،

برآن شدند که علاوه بر اینکه نسخه دسکتاپ داشته باشد، نسخه موبایل وب سایت های خود،

را هم به صورت اختصاصی طراحی کرده و توسعه دهند.

همچنین وجود شبکه های اجتماعی باعث شد که تبلیغات اینترنتی شکل و فرم دیگری به خود بگیرد.

نقش اپلیکیشن ها در کسب و کار اینترنتی :

ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی به تلفن های همراهِ هوشمند و همچنین جهانی شدن اینترنت و

دسترسی همگان به این سرویس باعث شد که کسب و کارهای اینترنتی حضوری با دوام در فضای آنلاین داشته باشند.

در ایران و سایر کشورها بعید بنظر می رسد که کسب و کاری به فکر ارائه خدمات و محصولات خود بصورت اینترنتی نیافتاده باشد!

همچنین حضور اپلیکیشن های ios و اندروید با میلیاردها کاربر فعال در دنیای آنلاین بیش از پیش باعث شده که،

کسب و کار اینترنتی و انواع تبلیغات اینترنتی رونق بگیرد و همین نشان از انفجاری در دنیای دیجیتال می دهد،

که هر خدمات و محصولی می تواند جایگاهی در فضای آنلاین داشته باشد.

اگر امروزه کسب و کاری خدمات و محصولات خود را به دنیای اینترنت متصل کرده،

حتما می تواند فروش بالای خدمات و محصولات خود را در آینده ی نزدیک با استراتژی مشخص، شاهد باشد.

گوگل بزرگترین زیرساخت برای کسب و کارهای اینترنتی :

موتور جستجوی گوگل یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که کسب و کارهای اینترنتی،

این توان را در خود ببینند که در لیست نتایج جستجو ظاهر شوند.

بعید به نظر می رسد که کاربری برای پیدا کردن آدرس، محصول، خواندن مقاله و

یا اطلاع از اخباری، جستجوی خود را در گوگل انجام ندهد.

در هر ثانیه میلیون ها کلمه در موتور جستجوی گوگل جستجو می شود.

تبلیغات اینترنتی در تلگرام، اینستاگرام، گوگل و سایر پلتفرم ها در ایران باعث شده که،

کسب و کارها پتانسیل این را داشته باشند که خدمات خود را در بستر آنلاین به بهترین شکل ممکن عرضه کنند.

عدم نیاز به حضور فیزیکی مشتری در محل، باعث شده بسیاری از شرکت ها در هزینه های خود صرفه جویی بالایی را داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question