ویژگی های سایت فروشگاهی خوب
ویژگی های سایت فروشگاهی | همه وب سایت ها به روش خاص خود منحصر به فرد هستند. ما روند ایجاد سایت فروشگاهی مانند انیمیشن ، پیش نمایش محصول به صورت 360 درجه ، فیلتر پیشرفته و جستجوی محصول پویا را مشاهده کرده ایم.
با این حال ، این روند نرخ تبدیل یا تجربه کاربر قوی را تضمین نمی کند. عناصر خاصی وجود دارد که هر سایت فروشگاهی باید از این نظر مرتبط و واجد شرایط برای رقابت با رقبا باشد.
کاربر پسند باشد
ویژگی های سایت فروشگاهی | این مورد از اصل سادگی ناشی می شود. که در آن اشاره می شود. به اینکه سادگی باید یک هدف اصلی در طراحی سایت باشد. و باید از پیچیدگی های غیر ضرور اجتناب شود.
البته سادگی هدفی است برای انجام یک طراحی خوب که نباید ظرافت را فدای آن کنید.
در واقع ، مطالعات نشان می دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند. مهمترین ویژگی یک وب سایت سهولت استفاده از آن است.
هدف این است که به خریداران کمک کنیم تا سریعتر و بدون اینکه به پیچیدگی های غیر ضروری برسند و راه را برای خرید مسدود کنند، به آنچه می خواهند برسند. فروشندگان آنلاین ، فقط چند دقیقه و یا حتی می توان گفت چند ثانیه برای فروش محصولاتشان زمان دارند. با ارائه دسته بندی های خرید ، فیلترها و قابلیت مقایسه ، بر تجربه کاربر متمرکز شوید.
ویژگی های سایت فروشگاهی
ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 50٪ از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد.
با طراحی سایت به صورت واکنشگرا ، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید یعنی تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار می شود. تا کاربر پسند ترین تجربه را برای مشتری ارائه دهد. والمارت پس از بهینه سازی سایت موبایل خود فروش موبایل را 98٪ افزایش داد.
وب سایت اینتلیجنتزیا نیز تجربه خرید بهتری را در تلفن همراه ایجاد کرد که منجر به افزایش 16 درصدی معاملات موبایل شد.
فرقی نمی کند که میلیون ها صفحه محصول داشته باشید یا 5 تا؛ ایجاد یک تجربه مناسب برای موبایل برای خریداران شما باعث بهبود فروش و رتبه بندی بالقوه شما خواهد شد.
عکس و فیلم با وضوح بالا
از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت قرار داده می شد زمان زیادی گذشته است.
امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول بدست آورند.
ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe ، تصاویری که بارگذاری نمی شوند. و یا بارگزاری آنها زمان خیلی زیادی میگیرد باعث کاهش خرید مشتریان از سایت تا حدود 39 درصد خواهند شد.
..
ما فقط در مورد عکس های حرفه ای صحبت نمی کنیم. Vanity Planet دریافت که اضافه کردن عکسهای اینستاگرام به صفحات محصولات، باعث افزایش مشاهده تا 24 درصد می شود. این تصاویر هستند که باعث فروش محصول می شوند نه متن ها.
در طراحی فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول به نمایش گذاشت. و هنگام بارگذاری صفحه، عکس ها باید با وضوح بالا و بهینه شده در جهت سئوی سایت قرار باشند.
دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران
ویژگی های سایت فروشگاهی | حدود 95 درصد از خریداران نظرات ایجاد شده توسط کاربران درباره ی یک محصول را می خوانند؛ و 57٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتیکه فروشگاه یا کسب و کار موردنظر 4 ستاره یا بیشتر داشتته باشند از آن وب سایت استفاده می کنند.
شاید فکر کنید که بررسی های منفی یک قاتل فروش است. برعکس در واقع صادق شما را نشان می دهد. داشتن نظرات منفی اغلب می تواند مثبت باشد. تحقیقات نشان داده است. که محصولاتی که نظرات منفی در آن نسبت به آن محصول وجود ندارد. از طرف مشتریان به عنوان سانسور تلقی شده و فرض خود را بر این می گذارند. که نظرات و دیدگاه های مثبت جعلی است.
..
بسته به قابلیت وب سایت ، در ایجاد وب سایت فروشگاهی می توان از افزونه های معروف ترین سیستم عامل های بررسی از جمله Yelp ، Foursquare و Facebook استفاده کرد.
شرکت های آینده نگر مانند paddleboards Paiwen ،در ایجاد سایت فروشگاهی خود از دیدگاه ها و نظرات مشتریان به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می کنند. تا اقبال اجتماعی ایجاد کنند و کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند.
پیشنهادات ویژه
در ایجاد فروشگاه های اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل ، صفحات اجتماعی، متن و غیره از پیشنهادات ویژه استفاده می کنند.
سایت های فروشگاهی سطح بعدی از املاک و مستغلات برتر در بخش هدر برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه بهره می گیرند.
هنگامی که خریداران متوجه می شوند که این قیمت برای خرید محصول یک پیشنهاد ویژه است این انگیزه را به آنها می بخشد تا بیشتر بخرند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت بگذرانند.
اگر سایت های فروشگاهی به صورت مداوم از تبلیغات استفاده کنند، ارائه یک صفحه به صورت منحصر به فرد در سایت که لیست پیشنهادات را نشان می دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت بلکه باعث بهبود سئو می شود.
ویژگی های سایت فروشگاهی
ایجاد لیست کالای محبوب
امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای حوزه هایی مانند مد، کتاب و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص.
می توان این لیست را به صورتی طراحی کرد که بتوان آنرا به اشتراک گذاشت. و یا هنگام موجود بودن برای مشتری پیغام فرستاده تا هر موقع که خواست خرید را انجام دهد.
چه چیزی بهتر از این است که مشتریان مواردی که دوست دارند بتوانند نشانه گذاری کنند. و به احتمال زیاد در آینده خرید کنند؟ این مانند داشتن طلا در جیب است. و یک رویای تبلیغاتی بازاریابی.
یافتن در فروشگاه
همه سایت های فروشگاهی فروشگاه های فیزیکی ندارند. بعضی اوقات شما نمی خواهید. منتظر بمانید تا کالای مورد نظر شما ارسال شود. شما دسترسی فوری می خواهید.
گاهی خریداران فقط به صورت آنلاین به تحقیق می پردازند و سپس خرید را بصورت حضوری انجام می دهند. این امر به ویژه برای فروشگاه های محلی بسیار مفید است. که مشتریانشان بدانند آنها چه کالایی را در حال حاضر موجود دارند و این برای آنها نسبت به فروشگاه های آنلاین بزرگ یک ارجحیت محسوب می شود.
موارد مرتبط
به سادگی دیدن این عبارت ، “ممکن است این را نیز دوست داشته باشید” باعث کنجکاوی و هیجان سیگنالینگ شود.
ویژگی “موارد مرتبط” در ایجاد سایت فروشگاهی اثر چسبندگی مطلوبی را ایجاد می کند که بسیاری از بازاریابان در تلاش برای دستیابی به آن هستند.
موارد مرتبط همچنین می تواند شامل دسته بندی محصولات مشابه فروشگاه در قسمت مقایسه باشد ، “افرادی که این کالا را خریده اند این موارد را نیز جستجو کرده اند” و غیره.
سوالات متداول (سؤالات متداول)
خریدهای پیچیده نیاز به اعتماد به فروشنده و اطلاعات دقیق هنگام خرید محصولات بصورت آنلاین و رو در رو دارند.
بخش اطلاعات اضافی اطلاعاتی را که اغلب از آنها سؤال می شود ، ارائه می دهد. این بخش اعتباری را برای فروشنده محصول ایجاد کرده و خریدار می تواند به او اعتماد کند .
بخش سؤالات متداول همچنین یک منطقه خودی برای کمک به مشکلات مشترک مشتری ارائه می دهد. خریداران اغلب از پشتیبانی محصول ، بازده ، گذرواژههای حساب از دست رفته و غیره سؤال میکنند.
اقبال اجتماعی
ویژگی های سایت فروشگاهی | برندها و فروشندگان آنلاین که با خریداران خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار می کنند، اعتماد و حمایت از برند را از سمت مشتری برای خود ایجاد می کنند.
ارتباط اجتماعی غیرقابل انکار است و اکنون فرصت پیوند با مخاطب راحت تر از همیشه است.
پیوند پروفایل های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر با یک سایت فروشگاهی از ویژگی هایی است که به یک فروشگاه آنلاین شخصیت اجتماعی می بخشد.
رسانه های اجتماعی به برندهای مختلف سایت های فروشگاهی اجازه می دهند تا اصالت خود را نشان دهند و ارتباط عاطفی خود را با مشتریانشان پیوند دهند.
مثلا می توانید ببینید چگونه ایکیا از مطالب تولید شده توسط کاربران خود در به اشتراک گذاشتن ایده های طراحی برای تولید محصولات خود استفاده می کند.
سیاست بازگشت کالا
تعیین خط مشی ارجاع کالا یک ویژگی اساسی هنگام ایجاد وب سایت فروشگاهی است. سیاست بازگشت کالا باید کاملاً مشهود و کاملاً نوشته شده یا مصور باشد.
این یکی دیگر از ویژگی های اعتماد سازی فروش آنلاین است. این به خریداران این اطمینان را می دهد که اگر ناراضی باشند امکان بازگشت کالا برای آنها وجود دارد.
مهم نیست که در چه گروهی قرار دارید. ، سایت های فروشگاهی فرصتی باورنکردنی برای استفاده از ویژگی های محرمانه و واقعی آمیخته با عناصر جدید نوآورانه برای ایجاد تجربه های خرید فوق العاده دارند.
مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،
می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .
تلفن تماس :01132256877
همراه :09129317376