Blog

وظایف پشتیبانی سایت

توسط ترفندها, سئو و بهینه سازیدر ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

 

وظایف پشتیبانی سایت

وظایف پشتیبانی سایت | در ابتدا باید این امر را ذکر کنیم که وظایف پشتـیـبانی سایت تعریف مشخصی ندارد و حتی گاهی اوقات وظایف اصلی آن در قرارداد بین اشخاص معین می شود. با این حال پشتیبان باید کار های زیر را انجام دهد:

قرار دادن مطالب و محتوا ها:

قرار دادن مطالب به روز در سایت شما موجب فعالی و پویایی آن می شود و به سرعت نظر مردم را هم جلب خواهد کرد. با این حال گاهی اوقات پشتـیبانی سـایت ها خودشان اقدام به تولید محتوا می کنند و گاهی اوقات هم مطالب تولید شده ای که به او تحویل می دهید را در سایت قرار می دهند. این امر بستگی به قرارداد میان شما دارد.

به روز رسانی سایت:

سایت ها، مخصوصا سایت هایی که با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا طراحی شده اند، مدام نیاز به به روز رسانی دارند. به روز رسانی هم باعث می شود که از آخرین امکانات سیستم بهره مند شوند و هم اینکه در افزایش ضریب امنیتی سایت هم تاثیر گذار است. به طور کلی این از وظایف اصلی یک پشتیبان است.

بیشتر بدانید:

طراحی سایت پزشکی

اصول انتخاب هاست مناسب | مازندران

هاست رایگان ویندوز|هاست رایگان|html|هاست رایگان تستی مازندران

مدیریت اعضای سایت و نظرات آنها:

بسیاری از سایت ها دارای اعضای معمولی و اعضای vip هستند. مدیریت این اعضا، کنترل حساب کاربری آنها، تایید و رد دیدگاه آنها و همچنین در نظر داشتن فعالیت این اعضا با پشتیـبانی سایت است. همچنین پشتـیبانی سـایت باید کاملا فعالیت اعضای سایت را بر اساس قوانین ملی و اسلامی سازمان دهد و در صورت نقض به کاربران اخطار دهد. در صورت تکرار مجدد هم پنل های کاربری آنها را مسدود نماید.

تمدید هاست:

هاست ها معمولا زمان دار می باشند و هنگامی که مدت زمان آن بگذرد، باید تمدید شوند. تمدید زمان هاست با پشتیـبانی سـایت است اما توجه داشته باشید که شما باید هزینه آن را بپردازید. پیشنهاد می شود هاست های با کیفیت و با سرعت بالا خریداری نمایید.

وظایف پشتیبانی سایت

وظایف پشتیبانی سایت

رفع اخطار ها و ارور ها:

از وظایف اصلی پشتیـبانی سـایت، رفع اخطار ها و ارور ها است. البته برای این کار باید علم و مهارت کافی را داشته باشد. به همین دلیل است که لازم است از پشتیــبانی سـایت مطمئن استفاده کنید.

دیزاین سایت:

یکی از اقداماتی که گاهی اوقات پشتـیبانی سـایت آنها را انجام می دهد، بحث دیزاین سایت است. دیزاین شامل دو قسمت جلوه اولیه یک سایت و همچنین طبقه بندی اطلاعات موجود در آن است. دیزاین یک سایت امری بسیار مهم است و در راحتی و رضایت کاربران هم تاثیر بسزایی دارد. بنابراین تمامی صاحبان وب سایت ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

سئو سایت:

البته معمولا پشتیـبانی سایت ها این وظیفه را نمی پذیرند اما در هر حال یکی از امور مهم در حوزه وب سایت ها سئو آنهاست. سئو یک سایت ارزش سایت شما را در بین انبوهی از سایت ها مشخص می کند. هر اندازه که سایت شما سئو بالاتری داشته باشد، در رتبه های بالاتری قرار می گیرد و بازدید از آن افزایش پیدا خواهد کرد. با بالا رفتن سئو، کسب و کار شما هم رونق پیدا می کند.

 عکسها را برای ابعاد مناسب رسانه اجتماعی بررسی و تحلیل نماید:

نسبت به این موضوعی که هر شبکه دارای اندازه تصویر مختلفی می باشد ، اگر تصویر مورد نظر شما بیش از ۵۰۰ پیکسل در ۳۰۰ پیکسل باشد معمولا مناسب می باشد. اما اگر پستی که می خواهید انتشار دهید حاوی یک عکس بسیار کوچک یا بند انگشتی باشد، بررسی نماید که این ابعاد برای فیس بوک، گوگل، کارت های توییتر و غیره مناسب باشد.

زمانی تم مورد نظر شما کوچکتر از اندازه باشد، شما می توانید با استفاده از تنظیمات اجتماعی افزونه Yoast SEO یک تصویر کوچک برای فیس بوک، توییتر و غیره آپلود نماید.

وظایف پشتیبانی سایت

 نسبت به مقدار متن تعداد عکس هاس خود را تعیین نماید:

وظایف پشتیبانی سایت | برای داشتن مقاله ای جذاب و مناسب باید حداقل به ازای هر ۳۵۰ کلمه از محتوا یک عکس استفاده نماید تا مقاله تان برای خواننده، قابل خواندن و جذاب باشد. چرا که اغلب کاربران وقت و حوصله خواندن مقالات طولانی و غیرجذاب را نخواهند داشت .

تصاویر، فیلم ها، عکس ها، نمودار ها ، نقل قول ها، جداول و …، به شما کمک می کنند که ارزش متن را افزایش یابد .

محتوا را به قسمت های مناسب تقسیم بندی نماید:

شما باید مطمئن باشید که پست وبلاگ شما به لحاظ دستوری برای خواندن ساده می باشد .

عنوان ها (برچسب های h2، h3)، لیست ها، bold ها، کالیج آن، پاراگراف های کوتاه و سایر بخش های قالب بندی ها می توانند به خوانایی متن کمک چندانی نماید.

 مخاطب را به فعالیت مناسب در سایت دعوت نماید:

وظایف پشتیبانی سایت  | اکثر نویسندگان مطالب را در وبلاگ که ابه انتشار گذاشته اند در پایان پست وبلاگ خود از خوانندگان خود می خواهند که درباره پست شان نظر بدهند ، محصول شان را خریداری نمایند یا آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال نمایند و …

این کار خوبی میباشد که سبب جذب و درگیر کردن مخاطبان می شود. فقط این موضوع را به یاد داشته باشید که راههای ارتباطی مناسب و متنوعی برای کاربرانتان ایجا نماید . یعنی علاوه بر فراهم آوردن امکان اظهار نظر در سـایت، از شماره تلفن و ایمیل و.. هم استفاده نماید تا بازدیدکنندگان احساس نمایند که دسترسی به شما واقعا راحت می باشد .

نکات مورد توجه در رابطه با پشتیبانی سایت

  • سعی کنید که از پشتـیبانی سایت خود انتظارات بیجا نداشته باشید. درست است که یک پشتیـبانی سایت باید از هر کاری در جهت بهبود وضعیت سایت دریغ نکند اما به عنوان مثال اگر سایت در نیمه شب درگیر مشکلی شود، پشتیبان موظف است که در روز بعد آن را حل کند. او هم باید مدت زمانی را به استراحت بپردازد تا بتواند کار های شما را بهتر انجام دهد.
  • بهتر است که پشتـیبـانی سایت خود را به فردی مطمئن و قابل اعتماد محول کنید. پشتیـبانی سایت معمولا به تمامی قسمت های سایت شما دسترسی دارد و به همین دلیل لازم است که این کار را به افراد ماهر و حرفه ای بسپارید تا دیگر دغدغه خاطری نداشته باشید.
  • در نهایت این نکته را به خاطر داشته باشید که یک سایت نیازمند رسیدگی دائمی است. اگر برای سایت خود پشتـیبانی را استخدام نمی کند، باید خودتان به آن رسیدگی نمایید. رسیدگی به یک سایت موجب ارتقا آن می شود. و این امر هم در جهت جذب مشتریان بیشتر موثر خواهد بود. به این ترتیب کسب و کار شما رونق می یابد و بدیهی است. که این امر مورد پسند هر یک از صاحبان کالا و خدمات است.
  • وظایف پشتیبانی سایت

وظایف پشتیبان

 

شرکت وب سازان خزر همواره در تلاش برای جلب رضایت روزافزون شما همشهریان عزیز می باشد.

با ما در تماس باشید.

طراحی و ساخت سایت بابل

مشاوره طراحی سایت

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .

تلفن تماس :01132256877

همراه :09129317376

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید
    question