Blog

نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری

توسط کسب و کاردر 8 نوامبر 2020

نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری

نقش شبکه های اجتماعی در جذب مشتری .  شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند مانند طوفانی هستند که تمام دنیا را در برگرفته اند.

امروزه ما در اقیانوس بزرگ تکنولوژی غرق شده ایم، طوری که بر روی تمام بخش های مختلف زندگی ما چون کارکردن،

بازی، روابط عمومی، کسب و کار و هر کار دیگری تاثیر گذاشته است. تا جایی که اگر کسی از تکنولوژی استفاده نکند ،

به سختی می تواند به زندگی روزمره خود بپردازد.

بالابردن فروش در شبکه اجتماعی و رونق کسب و کار های اینترنتی از این روش بسیار مهم و قابل اهمیت است.

زیرا کسب و کارهای اینترنتی و جذب مشتری فروشگاه اینترنتی در زندگی های امروز به یکی از شغل های مهم و تاثیرگذار و تخصصی تبدیل شده است.

شبکه های اجتماعی فقط برای چت و یا اشتراک گذاری تصاویر نیست بلکه در شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای بازاریابی ایجاد شده است.

و افراد بسیار زیادی برای رونق کسب و کار خود در زمینه بازاریابی به تبلیغات درشبکه های اجتماعی می پردازند.

به قدت می توان گفت که شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت است.

برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی باید از تمام پتانسیل های بازار استفاده کرد.

بالابردن فروش در شبکه اجتماعی و خصوصیات آن

عدم نیاز به دانش فنی در شبکه های اجتماعی:

بسیاری از شبکه های اجتماعی.بصورت خیلی ساده طراحی شده اند. و برای استفاده از آنها نیاز به دانش فنی خاصی ندارید.

زمانی که شما.صفحه کسب و کار خود را در یکی از.این شبکه ها راه اندازی می کنید،

با انتخاب یک گزینه حساب خود را به حالت کسب و کار تغییر می دهید.

فقط با چند فرم ساده روبرو خواهید شد که در چند مرحله اطلاعات کسب و کار مد نظر شما را می‌پرسند.

با طی.این مراحل عضو یکی از.این شبکه‌ها شده و می توانید تبلیغات کسب و کار خود را در آن انجام دهید،

و عمل جذب مشتری فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

 

بهینه شده برای موتورهای جستجو:

با توجه به اهمیت جذب مشتری فروشگاه اینترنتی در شبکه های اجتماعی ،

و همچنین تعداد بسیار زیاد صفحات در شبکه‌های اجتماعی، فراوانی مطالب، تعداد بسیار زیاد کاربران،

و شهرت این شبکه‌ها، صفحه کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی به صورت پیش فرض برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده خواهند بود،

لذا زمانی که شخصی کسب و کار شما را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند.

معمولاً صفحه کسب‌ و کار شما در این شبکه‌های اجتماعی در صفحات اول موتورهای جستجو نمایش داده می شود.

ابزارهای بازاریابی و یکپارچه‌سازی:

ابزارهایی با قابلیت‌های بسیار زیاد برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی مانند آمار دقیق بازدیدکنندگان،

رفتار بازدیدکنندگان در صفحه شما، و اینکه چه مواردی را بیشتر پسندیده‌اند و … در بعضی از این برنامه ها موجود است.

با تمرکز. بر روی قابلیت‌های این ابزارها و آمارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهند می توانید کسب و کار خود را در این شبکه‌ها گسترش دهید.

محبوبترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • فیسبوک – Facebook
  • توییتر – Twitter
  • لینکدین – LinkedIn
  • یوتیوب – YouTube
  • اینستاگرام – Instagram
  • پینترست – Pinterest
  • گوگل پلاس – Google+
  • تلگرام – Telegram

کانال یا گروه کدام برای کسب و کار مناسب تر است؟

همانطور که می دانید کانال‌ها و گروه‌ها با هم تفاوت های بسیاری دارند وهر کدام برای هدف خاصی ساخته شده اند.

وقتی که هدف شما از ورود به تلگرام فروش محصولات می باشد، ساخت یک گروه اصلاً سفارش نمی شود،

زیرا می تواند نویز زیادی ایجاد کرده و باعث اذیت و آزار کاربران شود. مدیریت یک گروه تلگرامی واقعاً کار سختی است،

و ممکن است برند شما را برای همیشه نابود کند.پس اگر هدف شما در تلگرام فروش محصولات است،

از کانال‌ها استفاده کنید. البته قبل از آن از درست بودن هدف خود اطمینان حاصل کنید.

خیلی از کسب‌وکارها اهداف مختلفی هم‌چون آگاهی از برند، افزایش ترافیک، افزایش وفاداری مشتریان و خیلی اهداف دیگر دارند.

پس قبل از راه‌اندازی کانال خود مطمئن شوید که هدف شما فقط فروش محصول است نه چیز دیگری.

استراتژی فعالیت در کانال تلگرام را مشخص کنید :

بسیاری از افراد به هنگام راه‌اندازی کانال خود پست‌های سرگرم کننده و تفریحی،

آموزشی و مناسبتی می گذارند تا مخاطب جذب کنند و در بین این پست‌ها یک پست فروش محصول مربوط به کسب و کارشان ارسال می‌کنند.

این کار هم از لحاظ روانشناسی و هم از لحاظ استراتژیک اشتباه خیلی بزرگی می باشد.

از یاد نبرید وقتی یک کاربر با هدف خواندن پست های تفریحی و سرگرم کننده وارد یک کانال می شود ،

و سپس با پست های فروش محصولات مواجه می شود. حس بدی نسبت به کانال شما پیدا می کند.

همچنین ارسال پست‌هایی با موضوعات مختلف باعث می‌شود که کانال شما از حالت یکنواخت و حرفه‌ای خود خارج شود.

سعی کنید تمام پست ها و مطالبی که ارسال می کنید در راستای فروش باشد.

مثلاً اگر شما محصولاتی مارک دار می فروشید سعی کنید مابین پست های خود در مورد برند ،

وتاریخچه آن و موارد دیگر یک پست ارسال کنید. پس قبل از هر کاری باید استراتژی فعالیت در کانال تلگرام خود را براساس موارد بالا مشخص کنید.

درج توضیحات در بخش توصیف گروه :

اکثر افراد قبل از ورود به یک گروه و یا کانال تلگرامی به بخش توضیحات گروه مراجعه می کنند تا در مورد کانال و هدفش مطالعه کنند.

برای درج توضیحات شما باید یک متن کوتاه و مناسب در نظر بگیرید زیرا در بخش توضیحات کانال محدودیت کاراکتر وجود دارد،

و نمی توانید از یک حدی بیشتر متن بنویسید. این بخش نقش مهمی در عضویت و یا بی‌توجهی کاربران به کانال شما دارد.

زمانبندی ارسال پست :

اگر شما می خواهید محصولاتتان را در تلگرام بفروشید لازم نیست هر لحظه پست ارسال کنید.

شما می توانید با ارسال یک محصول از علاقمندان بخواهید که برای دیدن محصولات دیگر به سایت شما مراجعه کنند

سعی کنید در مورد کانال و کسب و کار خود در کانال های دیگر تلگرامی تبلیغ کنید.

همچنین امکانی را فراهم کنید که مشتریان بتوانند در تلگرام با شما ارتباط برقرار کنند.

سخن آخر

با توجه به اینکه یک کسب و کار اینترنتی برای موفق شدن نیاز به تبلیغات گسترده دارد.

جذب مشتری فروشگاه اینترنتی باعث موفقیت کسب و کار شما می شود.

گوگل پلاس در رتبه اول ،اینستاگرام در رتبه دوم و تلگرام در رتبه سوم قرار دارند.

امیدواریم به واسطه این مقاله هم توانسته باشیم کمک شایانی به شما دوستان عزیزمان در بالابردن فروش در شبکه اجتماعی کرده باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question