Blog

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

توسط سئو و بهینه سازیدر 26 اکتبر 2020

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند . موتورهای جستجو اینترنت یا Search engines دو کارکرد اصلی دارند: خزیدن (Crawling) ،

و شاخص کردن (Indexing)، و تهیه کردن لیستی رتبه بندی شده از وب سایت هایی که بیشترین ارتباط را،

با موضوع شناسایی شده برای پرس و جوی کاربران داشته باشد.

خزیدن و شاخص بندی کردن :

اینترنت را به صورت شبکه ای از ایستگاه های مترو در یک شهر بزرگ در نظر بگیرید.

هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد می باشد موتورهای جستجو نیاز به مسیری دارند،

تا در میان کل شهر بخزند و ایستگاه ها را پیدا کنند پس آن ها از بهترین مسیر ممکن استفاده می کنند که به آن لینک می گویند.

هدف از ساختن لینک ها برای بستن تمام صفحات در کنار یکدیگر در اینترنت می باشد.

لینک ها به موتورهای جستجو که آن ها را خزنده یا عنکبوت نیز می گویند،

اجازه می دهند تا به میلیاردها سند به هم پیوسته در وب دسترسی پیدا کنند.

زمانی که موتورها این صفحات را پیدا می کنند، آن ها را رمزگشایی می کنند و به صورت قسمت های انتخابی ،

در پایگاه داده های عظیمی ذخیره می کنند، تا در آینده وقتی به آن ها در یک جستجو نیاز پیدا شد آن ها را فراخوانی کنند.

برای انجام دستورات بسیار بزرگ که شامل جمع آوری میلیاردها صفحه که در کسری از ثانیه قابل دسترسی باشند،

شرکت های موتورهای جستجو، مراکز داده هایی در سرتاسر دنیا ساخته اند.

 

تهیه کردن جواب ها :

موتورهای جستجو اینترنت دستگاهای پاسخ دهنده می باشند. وقتی شخصی به صورت آنلاین جستجو می کند،

موتور جستجو خود را در میلیاردها سند به تکاپو می اندازند و 2 کار انجام می دهد: اول نتایجی که با جستار مرتبط یا مفید هستند را بازمی گرداند،

دوم این نتایج را بر اساس محبوبیت وب سایت های ارایه دهنده اطلاعات رتبه بندی می کنند.

هر دو عامل مرتبط بودن و محبوب بودن تحت تاثیر فرآیند سئو می باشند.

چگونه موتورهای جستجو ارتباط و محبوبیت را تشخیص می دهند ؟

موتورهای جستجو به طور معمول فرض می کنند که سایت ها،

صفحات یا اسناد محبوب تر، شامل اطلاعات با ارزشتری هستند.

این فرضیه با توجه به رضایت کاربر با نتایج جستجو، نسبتا موفق بوده است.

محبوبیت و مرتبط بودن به صورت دستی مشخص نمی شود.

در عوض موتورها معادلات ریاضی خاصی را به خدمت گرفته اند تا مو را از ماست جدا بکنند،
و بعد به نسبت کیفیت، آن را رتبه بندی می کنند.این الگوریتم ها صدها متغیر را با هم مقایسه می کنند.

راز موفقیت در موتورهای جستجو

اطلاعات سئو از راهنمای وب مستر گوگل :

صفحات را برای کاربران ایجاد کنید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را فریب ندهید،

یا محتوایی که به موتور جستجو می دهید، متفاوت با محتوایی که به کاربرانتان ارایه می دهید نباشد.

این کار معمولا به عنوان مخفی کردن “cloaking” شناخته می شود.

سایت خود را با سلسله مراتب و لینک های متنی واضح بسازید.

هر صفحه باید حداقل با یک لینک متنی استاتیک قابل دسترس باشد.

یک سایت مفید و با محتوای عالی بسازید و صفحاتی بنویسید که به دقت محتوای شما را توصیف کند.

اطمینان حاصل کنید که جزئیات عنوان شما و ویژگی های ALT دقیق و توصیف کننده باشند.

از کلمات کلیدی برای ساخت URL های تشریحی و کاربر پسند استفاده کنید.

یک نسخه از یک URL برای دسترسی به یک سند تدارک ببینید، ب

ا استفاده از تغییر مسیر 301 یا ویژگی “rel=”canonical ،
برای آدرس دهی به محتواهای تکراری استفاده کنید.

اطلاعات سئو از راهنمای وب مستر بینگ :

مطمئن شوید که URL های واضح و غنی از کلمات کلیدی جایگذاری کرده اید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ،
در بین رسانه ها دفن نشود و بازبینی کنید که رسانه ها لینک ها را از خزنده ها مخفی نکنند.

محتواهای غنی از کلمه کلیدی و مطابق با کلمه کلیدی که کاربران به دنبال آن هستند بسازید. به طور منظم مطالب تازه تولید کنید.

متنی که می خواهید شاخص بندی شود را در درون تصویر قرار ندهید.

بدون ترس، بازاریابی جستجو را دنبال کنید :

علاوه بر این راهنمای رایگان، بیش از 15 سال است که جستجوی وب وجود دارد،

بازاریاب های جستجو روش هایی پیدا کرده اند که اطلاعاتی در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات را توسط موتورهای جستجو استخراج کنند.

سئو کارها و بازاریاب ها از آن اطلاعات استفاده می کنند تا سایت های خود و مشتریانشان را به موقعیت بهتری برسانند.

نتیجه گیری :

با خواندن این مقاله از طرز کار موتورهای جستجو و دو وظیفه اصلی آن ها یعنی خزیدن و شاخص بندی کردن،

و تهیه کردن جواب ها آگاهی پیدا کرده اید. موتورها برای رقابتی کردن بازاریابی و جلوگیری از سواستفاده،

الگوریتم های خود را به صورت سکرت و غیر قابل نفوذ نگه داشته اند.

شما می توانید با استفاده از توصیه هایی که هر موتور جستجو انجام می دهد ،

و انجام آزمایشاتی مشابه با آزمایش هایی که ما برای کشف بخشی از الگوریتم های موتورها انجام دادیم ،

نکاتی ارزشمند در جهت بهینه سازی سایت خود بیابید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question