Blog

لندینگ پیج چیست

توسط طراحی سایتدر 26 اکتبر 2020

لندینگ پیج چیست

لندینگ پیج چیست . لندینگ پیج یا صفحه فرود یک صفحه از سایت است که آن را به عنوان نقطه‌ فرود یک بازدیدکننده گویند،

یا به تعبیری دیگر، به صفحاتی گفته می‌شود که دروازه‌ ورود بازدیدکننده به ‌سایت هستند.

به صفحه فرود نیز صفحه هدف هم گفته می‌شود، صفحه‌ای که باعث افزایش بازدید و همچنین افزایش فروش می‌شود،

ولی این نکته به نوع طراحی یک صفحه فرود هم بسیار وابسته است،

هر چه طراحی صفحه فرود مورد پسندتر کاربر باشد، شما نیز به هدف خود بیشتر نزدیک شده‌اید.

چرا Landing و از کجا آمده ؟

کلمه Landing بیشتر در علوم هوافضا و هواپیما کاربرد دارد. به نقطه‌ای که خلبان هواپیما در آن فرود می‌آید،

نقطه لندینگ (Landing) می‌گویند. این نقطه توسط برج مراقبت به خلبان اعلام می‌شود.

چه ارتباطی بین لندینگ هواپیما و این صفحه از سایت وجود دارد که به آن صفحه لندینگ میگویند؟

در اینجا مدیر سایت و کسی که بنر تبلیغاتی را برای سایت تنظیم می‌کند حکم برج مراقبت را دارند،

و صفحه ای که کاربر بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی به آن هدایت می‌شود هم صفحه فرود.

زیرا کاربر مستقیم وارد صفحه‌ای میشود که ما مشخص کرده‌ایم.

 

اهمیت طراحی و ساخت صفحه فرود :

وقتی بنر تبلیغات شما در سایت‌ها قرار می‌گیرد و بازدیدکننده روی آن کلیک می‌کند،

بازدیدکننده بدون اینکه در گوگل جستجویی انجام دهد وارد صفحه موردنظر شما می‌شود.

برای همین صفحه فرود به صفحه هدف نیز مشهور است. بازدیدکننده وقتی برای اولین بار توسط بنری وارد سایت شما می‌شود،

هیچ دید خاصی نسبت به سایت و صفحه شما ندارد برای همین صفحات فرود هم می‌تواند فرصتی باشد و هم نقطه ضعفی در سایت،

پس باید در ساخت صفحه فرود نهایت دقت را داشت تا به خوبی طراحی شود و بتوان با خوب جلوه دادن سایت،

به اهداف مورد نظر رسید چرا که دروازه افزایش بازدید و محصولات سایت هستند.

مسلما اگر کاربری طراحی و ساخت صفحه لندینگ را بپسندد، بیشتر ترغیب می‌شود که اطلاعات موجود در آن صفحه را بخواند ،

و تصمیم می‌گیرد که در سایت بماند و جاهای دیگر را هم ببیند.صفحه لندینگ می‌تواند هر صفحه‌ای از سایت باشد.

انتخاب این صفحه به عهده خود شماست. بعضی‌ها صفحه اصلی را به‌عنوان صفحه لندینگ معرفی می‌کنند،

و بعضی‌ها یک صفحه خاص که مدنظر دارند.شاید بتوان گفت که متداول‌ترین نوع لندینگ پیج،

صفحاتی هستند که در تبلیغات Google Adwords و در کمپین های تبلیغاتی وجود دارند.

یک پست بلاگ یا هر مطلبی که بر روی وب سایت بارگذاری می‌کنید لزوما لندینگ پیج نیست،

چرا که ممکن است چندین هدف را آن صفحات دنبال کنند.یکی از مزیت‌هایی که طراحی صفحه فرود نسبت به طراحی سایت دارد ،

هزینه آن می‌باشد، هزینه و زمان کمتری اصولا طراحی یک صفحه فرود لازم دارد.

انواع لندینگ پیج

صفحه فرود Opt-In Landing Pages :

گفتیم که لندینگ پیج اصولا هیچ کدام از بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار پیش‌فرض را ندارد،

و کاربران از طریق تبلیغات، بنرها در دیگر سایت‌ها، موتورهای جستجوگر، شبکه های اجتماعی و …

به صفحه هدف یا همان صفحه فرود هدایت می‌شوند و با یک پیشنهاد جذاب روبرو می‌شوند.

صفحات Opt-In Landing Pages :

که به اختصار Opt-in Page هم گفته می‌شود نوعی از صفحات فرود هستند با این تفاوت ،

که در زمان طراحی آن‌ها بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار وجود دارند.

و این نوع صفحات در جایی یا یک فرمی است که اصولا در تمام صفحات به چشم کاربران میخورد.

صفحه فرود Click Through :

صفحه فرود Click Throughبه این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد که وقتی کاربری کلیک کرد،

به صفحه‌ای دیگر ارجاع داده شود، هدف از این نوع صفحات صرفا متقاعد کردن بازدید‌کننده،

و کلیک کردن آن بر روی لینکی خاص و سپس هدایت آن به صفحه ای دیگر است،

و اصولا برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری استفاده می‌شود. صفحه فرود Click Through را می‌توان ،

برای توصیف یک محصول با ارائه جزئیات کافی طراحی کرد. بنابراین به عنوان یک متقاعد کننده ،

برای بازدید کنندگان عمل کرده و آن ها را به تصمیم گیری برای خرید نزدیک‌تر می‌کند.

 

صفحه فرود Lead Generation :

صفحه فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنها هدف در طراحی این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان است و آنها،

اطلاعات خود را در فرم موجود در لندینگ پیج وارد می‌کنند. بنابراین، صفحات Lead Generation اغلب اوقات،

یک فرم همراه با شرح خدمات و آنچه که شما در ازای ارسال اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان،

حاضرید به صورت رایگان به کاربر بدهید را داراست. مانند کتاب الکترونیکی رایگان ،

و یا شرکت در یک وبینار آموزشی رایگان در مقابل دریافت اطلاعات بازدیدکننده.

ساخت صفحه فرود در وردپرس :

شما در وردپرس هم می‌توانید به سادگی یک Landing Page طراحی نمایید.

در این سیستم مدیریت محتوا تعداد بسیار زیادی پلاگین برای ساخت صفحه فرود در وردپرس وجود دارد،

که بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. یکی از بهترین افزونه‌ها برای راه اندازی و ساخت صفحه فرود،

به همراه بازاریابی ایمیلی ، افزونه My Mail است. این افزونه از پرطرفدارترین افزونه‌های بازاریابی ایمیلی است که امکان ساخت Landing Page،

برای وردپرس را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین شرایطی را فراهم می‌کند ،

تا مدیر سایت مطمئن باشد ایمیل هایی که ارسال می‌کند مستقیما به صندوق پستی کاربران می‌روند و اسپم نمی‌شوند.

البته طراحی لندینگ پیج برای وردپرس با افزونه های رایگان هم امکان‌پذیر است کافی است.

ویژگی های صفحه فرود به شکل خلاصه :

رعایت نکات لازم سئو داخلی ، البته همه فاکتورها لازم و ضروری نیست
پرهیز از لینک خارجی (به حداقل رساندن آن) و عدم هدایت بازدیدکنندگان از صفحه فرود به صفحات دیگر
بهینه‌بودن و سازگار بودن لندینگ پیج برای همه دستگاه‌ها (ریسپانسیو بودن)
دادن پیشنهادی ویژه یا هدیه‌ای ارزشمند به کاربران، یکی بخر دو تا ببر 😉
دکمه Call To Action جذاب و استفاده صحیح و جذاب از جهت‌دارها که به این دکمه اشاره میکنند
استفاده از عکس، کلیپ، نشانه‌ها، و متن‌های مناسب، زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد کاربران
تأکید به در امان ماندن اطلاعات کاربر نزد شما و ارسال نکردن اسپم و نیز امکان لغو اشتراک
تا حد امکان در دریافت اطلاعات زیاده‌روی نکنید و صرفا اطلاعاتی که برای شما حیاتی هستند را بخواهید
حذف تقریبا تمامی قسمت‌های سایت مانند هدر، فوتر، سایدبار، منوها و … (درصورت امکان طراحی منحصربه‌فرد)

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question