Blog

طراحی کاتالوگ

توسط طراحی سایت, کسب و کاردر 13 ژانویه 2021

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ. یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند

از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کنند.

اگر بخواهیم کاتالوگ را به صورت حرفه‌ای معرفی نمائیم باید بگوئیم که  شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل

محصولات و یا خدمات است که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود.

 

مزایا :

یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی است و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار

برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند.

معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات

و یا خدمات و افزایش فروش اشاره کرد.

برای افزایش میزان تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بهتر است که در نحوه طراحی، انواع و چاپ آن دقت شود.

ما در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

ویژگی های کاتالوگ :

 

  • براحتی قابل حمل باشد و کمترین زمان مطالعه را از مخاطبان بگیرد.
  • کمترین اقراق را در توضیحات به کار برده باشد چراکه نباید مخاطب را به اشتباه بیندازد.
  • به گونه ای طراحی شده باشد که نزدیک ترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند و به تمام یا حداکثر سوالات او پاسخ دهد.
  • متن و تصویر با هم توازن داشت باشند و برای آگاهی بیشتر مخاطبان از آن ها استفاده شود.
  • در مقایسه با بروشور، تراکت و پوستر اطلاعات کامل تری به مخاطبان خود می دهد.
  • اغلب بصورت چهار رنگ چاپ می شوند.
  • برای طراحی و معرفی کالا هیچ الگوی محدود کننده مشخصی در تعداد صفحات ندارد.
  • در بعضی موارد برای جلوه بیشتر کاتالوگ ها، از روکش سلفون و یا UV موضعی استفاده می کنند.

 

طراحی گرافیک کاتالوگ ، خود یکی از مهم ترین دغدغه های تولیدکنندگان است؛

چرا که این ابزار یا کتابچه که قرار است در اختیار مشتریان قرار بگیرد، معرف جایگاه و اعتبار کاری برند

مورد نظر بوده و سطح کیفی آن تاثیر بسزایی در انتخاب شدن توسط مشتریان خواهد داشت.

 

«مشاوره طراحی سایت»

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question