تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ . بازاریابی دیجیتال مانند یک چتر است که بسیاری از تکنیکهای بازاریابی را،
که با استفاده از کانالها و ابزارهای دیجیتال (صرف نظر از اینکه نیاز به اینترنت دارند یا خیر) انجام میشود، را در بر میگیرد.
در واقع اولین بار بعد از اختراع رادیو در سال 1896، سازندگان متوجه شدند که میتوانند از آن برای فروش کالاها استفاده کنند،
و به دنبال آن تبلیغاتی برای یک نمایش اپرا انجام شد. بعد از این تبلیغ افراد زیادی بلیطهای آن نمایش را خریدند،
و استراتژی بازاریابی دیجیتال متولد شد.در نتیجه بازاریابی دیجیتال ارتباطی با اینترنت ندارد.
به عبارتی بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات آفلاین و آنلاین در دستگاههای دیجیتال میشود.
به بیان دیگر بازاریابی دیجیتال انواع بازاریابی که شامل رسانه های الکترونیکی است را در بر می گیرد.
یا به زبان ساده تر بازاریابی دیجیتال به هر شکلی از محصولات یا خدمات بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود.
به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال استراتژی جدیدی نیست زیرا دهها سال است که وجود دارد ،
و در ابعاد وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد، از آنجایی که بازاریابی دیجیتال هم به صورت آنلاین ،
و هم به صورت آفلاین قابل انجام است استفاده از هر دو نوع آنلاین و آفلاین برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی اهمیت فراوانی دارند.
بنابراین به بر اساس این طبقهبندی، بازاریابی آنلاین یکی از زیرمجموعههای بازاریابی دیجیتال محسوب میشود.
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال :
پادکستها و رادیو
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلفنی
بازاریابی آنلاین
بازی ها
بازاریابی محتوا
بازاریابی ویدیویی
بازاریابی تلفن همراه
بیلبوردهای الکترونیکی
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
بازاریابی آنلاین :
بازاریابی آنلاین، که معمولاً به عنوان “بازاریابی اینترنتی” یا “تیلیغات اینترنتی” (Online Advertising) نیز شناخته می شود،
زیرمجموعهای از بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی آنلاین همانطور که از نامش مشخص است برای کار به اتصال اینترنتی نیاز دارد.
به عنوان مثال، تبلیغات کلیکی در وبسایتها نوعی بازاریابی آنلاین هستند.
همچنین در مثال بالا اگر برای اجرای بازی نصب شده بر روی تلفن همراه، نیاز به اینترنت باشد ،
و تبلیغات نمایش داده شوند این خود نوعی از بازاریابی آنلاین محسوب میشود.
بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی دیجیتال، همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری تکامل می یابد،
و تمام استراتژی های بازاریابی موجود در بازاریابی دیجیتال، برای بازاریابی آنلاین هم به کار برده میشود.
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
انواع بازاریابی آنلاین :
بازاریابی تلفن همراه
بازاریابی محتوا
تبلیغات آنلاین ویدئویی (یوتیوب، آپارات، نماشا و غیره)
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بازاریابی موتور جستجو (SEM)
تبلیغات کلیکی (PPC، CPC)
نمایش تبلیغات در وب سایتها اعم از تبلیغات متنی، تصویری، ویدئویی و غیره
بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM) (فیس بوک ، لینکدین، اینستاگرام، توییتر و غیره)
بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ
تلویزیونهای اینترنتی
ایمیل مارکتینگ
انواع شیوههای بازاریابی آفلاین
بیلبوردهای الکترونیکی
بازاریابی رادیویی
نمایش حمایت مالی
بازاریابی تلویزیونی
بازاریابی تلفنی
بازاریابی پیام متنی (هدیه ، کوپن ، برنامه های وفاداری)
کدهای QR
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
بازاریابی رادیویی :
بیش از صد سال هست که رادیو و تبلیغات رادیویی در کنار ما هستند. شاید عجیب باشد ،
اما همچنان رادیو علاقمندان خود را در سرتا سر جهان دارد و برخی از شبکهها رادیویی در دنیا سود زیادی را به دست میآورند.
به خصوص که همگام با رشد تکنولوژی و ظهور اینترنت، رادیوهای اینترنتی ظهور کردند.
استفاده از رادیو برای تبلیغات محلی بسیار کاربردی است. همچنین میتوانید کانالهای رادیویی اینترنتی،
و پادکستهایی که شنوندگان فراوانی دارند را بیابید و از آنها بخواهید در ابتدا یا انتهای نمایش خود تبلیغات شما را پخش کنند.
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
بازاریابی تلویزیونی :
همچنان افراد زیادی مخاطب تلویزیون هستند، طبق آمارها آ»ریکاییها چهار ساعت از وقت خود را در روز به تماشای تلویزیون میپردازند.
بنابراین از این ابزار برای تبلیغات استفاده فراوانی میشود. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که،
تبلیغاتی که از تلویزیون پخش میشوند باید هدفمند و هوشمندانه باشند تا هزینهای که برای تبلیغات در تلویزیون میپردازید،
به ازای دیده شده توسط هر نفر نرخ پایینی داشته باشد.
بازاریابی تلفنی :
بازاریابی تلفنی شامل تماس، MMS و SMS است. تحقیقات نشان داده که بازاریاب میتواند با روزانه 52 تماس تلفنی ،
سه مشتری برای سازمان به دست آورد. گرچه این میزان نسبت به شبکههای اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ قابل مقایسه نیست،
اما در بازاریابی رویکرد معتبر و معقولی است و در اگر در کنار سایر شیوههای بازاریابی به کار برود ،
اثربخشی بیشتری خواهد داشت. پس بازاریابی تلفنی را دستکم نگیرید.
نکات مهم در انتخاب استراتژیهای بازاریابی دیجیتال :
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ
مهمترین نکته در تدوین و اجرای استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ این است که فعالیتهای بازاریابی خود را پیگیری و رصد کنید،
نتایج را مورد بررسی قرار دهید تا در صورتی که نیاز به اصلاح و بازنگری در استراتژی بازاریابی است،
بتوانید سریعا روشهای خود را اصلاح کنید. به خصوص که با سرعتی که در پیشرفت و تکامل تکنولوژی وجود دارد،
تکنیکها و روشهای بازاریابی دیجیتال با سرعت زیادی تکامل پیدا میکند. بنابراین شناسایی نقاط تماس با مشتری یا touch point ها،
برای کسب و کارها بسیار ضروری است و در صورتی که بتوانید به سرعت تغییرات در بازاریابی دیجیتال را شناسایی کنید،
میتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ و در جذب مشتریان جدید بسیار موفق عمل کنید.
در نهایت با توجه به تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این تعاریف،
صرفا تعاریف لغوی هستند. مهم این است که باید در انتخاب استراتژی بازاریابی خود هوشمندانه عمل کنید.
از نتایجی که قرار است بعد از اجرای این برنامهها به دست بیاورید، آگاه باشید. صرف نظر از روشی که برای بازاریابی انتخاب کردید،
برنامه اجرایی داشته باشید
مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،
می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .
تلفن تماس :01132256877
همراه :09129317376