Blog

تبلیغات سایت در گوگل

توسط کسب و کار, متفرقهدر ۱۷ تیر ۱۴۰۰

مرحله اول ثبت آگهی در گوگل: لیست مناسبی از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

تبلیغات سایت | قبل از اینکه وارد رابط تبلیغات گوگل ادوردز شوید، باید خود را با لیست مناسبی از کلمات کلیدی مجهز سازید تا بتوانید تلاش های خود را به شیوه مناسبی هدایت نمایید. در مورد کلمات کلیدی که مشتریان از آن استفاده می کنند خوب فکر کنید.

مهم ترین مشکل مشتریان شما چیست؟ چگونه محصولات و خدمات شما می‌تواند این مشکلات را برطرف سازد؟ به عنوان مثال فرض کنید شرکت شما تراکتورهایی را به فروش می‌رساند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. ممکن است مشتریان شما به دنبال واژه هایی همچون تراکتورهای دوست دار محیط زیست باشند.

درک تفاوت بین کلمات کلیدی عمومی و خاص:

بسته به اینکه هدف شرکت یا سازمان شما از تبلیغات در گوگل چیست می‌توانید. در مورد استفاده از کلمات کلیدی عمومی یا خاص تصمیم بگیرید. به عنوان مثال اگر شرکت شما تنها در فروش تراکتورهای خورشیدی تجاری تخصص و تبحر دارد، ممکن است. بخواهید از کلمات کلیدی بلند یا اصطلاحا Long Tail استفاده کنید که برای آن نیاز در نظر گرفته شده است.

به این موضوع خوب فکر کنید. اگر از عبارت عمومی همچون تراکتور استفاده کنید، از جستجو کنندگانی ترافیک به دست می‌آورید که به دنبال تراکتورهای الکتریکی تجاری، تراکتورهای گازی اختصاصی و تراکتورهای خورشیدی تجاری و صنعتی هستند. اما به خاطر داشته باشید افرادی که به تراکتورهای الکتریکی یا تراکتورهای گازی علاقه مند هستند و بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند. و درنتیجه بودجه تبلیغاتی شما را نابود خواهند کرد.

زیرا این افراد بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند. برای اینکه بتوانید با چنین مشکلی مبارزه کنید، بهتر است لیستی از کلمات کلیدی منفی را ایجاد نمایید که نشان می‌دهد تبلیغ شما برای چنین کلماتی نباید ظاهر شود.

تبلیغات

تبلیغات سایت

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس منطقه جغرافیایی:

تبلیغات سایت |  اگر بیزینس شما تنها در یک منطقه خاص فعالیت می کند باید از هدف گیری جغرافیایی در کمپین های تبلیغات گوگلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت خاص در تهران فعالیت می کند، به دست آوردن مشتریان بالقوه از این ناحیه از کشور بسیار ارزشمند خواهد بود.

برای اینکه هزینه خود را بر روی کلیک های نامطلوب به هدر ندهید، بهتر است. از کلمات کلیدی مناسب به همراه موقعیتی استفاده کنید. که مخاطبان خاص شما را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال طراحی سایت در تهران.

انتخاب کلیدواژه ها بر اساس منطقه جغرافیایی می‌تواند یکی از استراتژی های مهم در روش ثبت آگهی در گوگل به شمار رود. حتما این موضوع را در نظر بگیرید.

استفاده از ابزار کیورد پلنر در ادوردز:

اگر نمی‌توانید کلیدواژه های مدنظر خود را برای کسب و کار موجود پیدا کنید، می‌توانید از ابزار کیورد پلنر گوگل ادوردز بهره مند شوید. این ابزار ایده هایی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می‌کند. زمانی که در این ابزار قرار دارید، لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید از آن برای تولید ایده بیشتر استفاده کنید را تایپ نمایید.

به عنوان مثال، اگر کار شما فروش مبلمان است بهتر است. کار خود را از واژه های عمومی همچون صندلی یا مبل آغاز کنید. بعد از اینکه بر روی Search کلیک کردید، گوگل سایر کلمات کلیدی مشابه را تولید می کند. در ستون بالا و سمت چپ، می توانید سه واژه وارد شده را مشاهده کنید.

ستون دوم نشان دهنده سطح رقابت کلمات کلیدی است. رقابت به این معنی است که چه تعداد تبلیغ کننده بر روی این کلمه سرمایه گذاری کرده اند. کلمات کلیدی با رقابت بالا رتبه بندی بسیار دشوارتری خواهند داشت. ستون سوم و چهارم نشان دهنده جستجوهای جهانی و ماهانه برای هر کلیدواژه است.

این مقدار نشان دهنده میانگین جستجو در 12 ماه گذشته برای هر کلیدواژه خاص است. جستجوهای محلی نیز به زبان و کشور مرتبط هستند. اگر کسب و کار شما تنها به یک ناحیه خاص محدود شده است این اعداد و ارقام را به دقت مطالعه کنید. در نهایت CPC تقریبی در ستون آخر نشان دهنده CPC تخمین زده شده برای آن کلیدواژه است.

هر چقدر تعداد متغیرهایی که برای کلیدواژه خود انتخاب می کنید. بیشتر باشد، دسترسی به مشتریان نیز بیشتر خواهد بود.

استفاده از کلمات کلیدی منفی:

تبلیغات سایت | همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز بیان کردیم، کلمات کلیدی منفی به شما اجازه می دهد. کلیدواژه های خاصی را از کمپین خود مستثنی کنید. در چنین شرایطی تبلیغ شما در گوگل برای آن واژه نشان داده نخواهد شد.

استفاده از ابزار TRAFFIC ESTIMATOR:

بعد از اینکه کلمات کلیدی مدنظر خود را انتخاب کردید، از این ابزار استفاده کنید. تا بودجه بهینه و CPC مناسب را برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کمپین خود تعیین نمایید. زمانی که در ابزار Traffic Estimator قرار گرفتید، کلمه کلیدی مدنظر خود را وارد کنید و بر روی Get Estimates کلیک نمایید.

در این بخش تا زمانی که ماکزیموم CPC و بودجه روزانه را وارد نکرده اید داده ای مشاهده نخواهید کرد. این موضوع به بودجه شرکت شما بستگی دارد، اما ابزار Traffic Estimator به شما اجازه خواهد داد بودجه بهینه و CPC را برای تعداد بازدیدها یا کلیک هایی که به دنبالش هستید تعیین نمایید.

تبلیغات سایت

با مانیتور کردن کمپین های تبلیغاتی در گوگل، می توانید سرمایه خود را با کلمات کلیدی مناسب منطبق کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که صندلی که شما به فروش می‌رسانید 50 دلار سود خواهد داشت. و بعد از آغاز کمپین متوجه شوید. که کلمه کلیدی مبلمان به ازای هر 50 نفری که بر روی تبلیغ کلیک می‌کنند. یک فروش برای شما داشته است، باید ماکزیموم CPC خود را زیر 1 دلار تنظیم کنید تا سود موجود از دست نرود.

فرض کنید بودجه روزانه 600 دلاری برای فروشگاه مبلمان خود دارید. خوب واضح است که دوست ندارید بیشتر از این بودجه را صرف تبلیغات خود کنید. کار خود را با ماکزیموم CPC دو دلاری آغاز می کنید. این کمپین  کلیک 532-650 را در روز برایتان خواهد داشت. شما به خوبی می‌دانید که هر 20 کلیک، 50 دلار فروش برای شما به ارمغان می آورد و 10 دلار سود خواهد داشت.

در مثال پایین، نمودار بالا تعداد کلیک هایی که برای قیمت‌های مختلف تخمین زده شده است را نشان می‌دهد. زمانی که به تدریج  CPC خود را افزایش می دهید، تعداد کلیک ها کاهش پیدا می‌کند.

 

طراحی سایت سریع و ارزان

 

مشاوره طراحی سایت

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .

تلفن تماس :01132256877

همراه :09129317376

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question