Blog

تاثیر لوگو در برندسازی

توسط ترفندهادر ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

اهمیت لوگو در کسب و کار ها:

تاثیر لوگو در برندسازی تا به حال به این مسئله دقت کرده‌اید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف،

کالا یا خدماتی که آن برند ارائه می‌کند

در ذهنتان مجسم می‌شود؟ حتی اگر در لوگو نامی از آن برند برده نشده باشد. یا به این توجه کرده‌اید که با دیدن

یک لوگوی ناشناس به ماهیت بیزنسی که که این لوگو را دارد

پی برده‌اید؟ نشانه و لوگو یک راه عالی و فوق العاده برای تبادل اطلاعات است. لوگو بخش مهمی از یک

کسب و کار است و اگر به تاریخچه برندهای معروف در جهان نگاهی بیندازیم، به اهمیت لوگو در برندسازی پی می‌بریم.

لوگو در واقع چهره برند شما در یک نگاه است. در این مقاله به اهمیت و ضرورت طراحی لوگو در هر کسب و کار

و تاثیر آن در برندسازی می‌پردازیم.

دلایل اهمیت لوگو برای کسب و کار ها:

تاثیر لوگو در برندسازی
1-توجه مخاطبین رو جلب میکنه.

کسب و کار ها حدود 2 ثانیه فرصت دارن تا مشتریان بالقوه رو متقاعد کنن که محصولاتشون ارزش توجه داره.

لوگو میتونه به سرعت توجه بینندگان رو جلب کنه .

این توجه کوتاه مدت باعث میشه مصرف کنندگان از لحاظ ظاهری در مورد تجارت شما قضاوت کنن.

این موضوع میتونه به نفع شما باشه ، اگر یک لوگوی خوب طراحی کرده باشین.

2-اولین برداشتی است که روی مخاطب تاثیر میزاره.

لوگو اولین فرصت شماست تا بتونین کسب و کارتون رو برای مخاطبین معرفی کنین.

اگه لوگو به خوبی طراحی شده باشه ، باعث جلب توجه مخاطب ها میشه و اونا رو مشتاق میکنه تا درباره کسب و کارتون

اطلاعات بیشتری کسب کنن.

 

 

 

3-لوگو هویت برند شماست.

واقعیت اینه که طراحی لوگو فقط قسمتی از برندسازی رو شامل میشه ولی پایه و اساسیه که برند رو میسازه.

4-اثبات حرفه ای بودن شماست.

هیچ تجارت واقعی و بدون لوگویی وجود نداره.

این حقیقت رو هم نمیشه انکار کرد که لوگو ها جزو اندکی از فعالیت های روزانه تجارت شما هستن ، ولی هنوز هم از اهمیت زیادی دارن.

تو جامعه ای که زندگی میکنیم ، مصرف کنندگان بالقوه انتظارات خاصی دارن.

اونا تصور میکنن که یه تجارت معتبر و حرفه ای باید یه لوگوی خاص و حرفه ای داشته باشه.

8-در تجارت شما اعتماد ایجاد میکنه.

تا جایی که به هویت برند مربوط میشه ، لوگو تقریباً همه کار ها رو انجام میده.

شما میتونین با یه لوگوی خوب که ارتباط مثبتی با مخاطب هاتون برقرار میکنه ، بین مشتریان خود اعتماد سازی کنین.

برای اعتماد سازی با لوگو باید توجه کنین که لوگوی شما علاوه بر جذاب بودن باید با کسب و کارتون مرتبط

7-انتظار های مخاطب رو برآورده میکنه.

لوگو اولین چیزیه که مخاطبین دنبالش می گردن، وقتی که چیزی مرتبط با برند شما رو میبینن.

پس لوگوی شما باید روی سایت، کارت ویزیت، تراکت، بروشور ، بیلبورد و هر مورد تبلیغاتی دیگه ای که دارین باشه.

 

تاثیر لوگو در برندسازی

 

تاثیر لوگو در برندسازی

شرکت های بزرگ و شناخته شده زمان طراحی لوگو، یک سری استاندارد دقیق برای آن مشخص کرده و آنها را در کتابچه ای قید می‌کنند. این مشخصات شامل موارد زیر هستند:
  • ارائه ی توضیح در مورد انواع ورژن ‌های لوگو و مورد استفاده ی هرکدام از این ورژن ها
  • ارائه ی توضیح در خصوص ادیت هایی که ممکن است بعدا روی لوگو انجام شود، و اینکه چه تغییراتی نباید روی آن صورت گیرد.
  • مواردی که می تواند نزدیک به لوگو استفاده شود و همچنین مواردی که باید از لوگو فاصله داشته باشد.
  • اینکه لوگو در موقعیت های متفاوت چطور باید به نظر بیاید.

البته شاید این مقدار سختگیری و استاندارد سازی در خصوص لوگو برای مجموعه های کوچک کمی غیر ضروری

به نظر برسد و آن را جدی نگیرند اما شرکت های معروف و شناخته شده به خوبی این موضوع را درک کرده اند

که اگر شکل ظاهری لوگو در موقعیت های مختلف هماهنگ سازی نشده باشد. به احتمال قوی نخواهند توانست

اعتماد افراد را جلب کنند.

چرا ما به لوگو متناسب با برند خود نیاز داریم؟

بعضی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در ذهن ماندگارند.

به عنوان مثال،لوگوی طلایی McDonalds خیلی معروف است و برای تشخیص نیازی به متن مک دونالد نیست.

داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی دیزاین شده باشد، باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان می شود.

اگر شما یک آرم طراحی شده عالی داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که مشتریان حوزه شما با شما کار کنند.

اگر لوگویتان طراحی خوبی داشته باشد، مردم را به خود جذب میکنید تا درباره محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو شوند.

 

تاثیر لوگو در برندسازی

 

تفاوت لوگو و برندسازی چیست؟

لوگو و برندسازی معنا و مفهوم مشترکی ندارند. برندسازی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن هویت

یک برند طراحی شده و از طریق تبلیغات مجموعه فعالیت‌های این کمپانی و سازمان خاص، به بازار معرفی می‌شود.

لوگو، آرم یا نشانه تصویری است از آنچه یک برند قصد دارد به مخاطبان نشان دهد. این تصویر ممکن است شامل

لغات و عبارات، تصاویر و نمادها، و یا هردو باشد. لوگو خیلی فراتر از صرفاً یک نماد و تصویر است، اولین و مهمترین

زیرساخت شناسایی شما توسط مشتریان است. برای مثال وقتی نام برند اپل را می‌شنویم به سرعت علامت

و نماد لوگوی اپل و آن سیب گاز زده­ی معروف در ذهنمان تصویر می‌شود. بدون داشتن این نماد و آرم،

هرگز امکان نداشت به این سرعت با یک برند ارتباط برقرار کرد. در واقع لوگو یکی از ابزار لازم برای برندسازی است

 


تاثیر لوگو در برندسازی

 

مشاوره طراحی سایت

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .

تلفن تماس : 01132256877

همراه : 09129317376



موفق و پیروز باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question