Blog

بازاریابی ربایشی چیست؟

توسط آموزشدر 1 نوامبر 2020

بازاریابی ربایشی چیست؟

بازاریابی ربایشی چیست؟ در عصر تکنولوژی رقابت به شدت تنگاتنگ شده و در شاخه هایی همچون

طراحی سایت ، رقابت بسیار نزدیکی پیش آمده است. این رقابت اکنون هم بر سر کیفیت هست و هم کمیت،

بدین معنی که علاوه بر اینکه اکنون شرکت های قدرتمند و باتجربه زیادی در زمینه بازاریابی ربایشی وجود داشته

و پروژه های سنگینی را تکمیل می کنند، روز به روز بر تعداد شرکت های نوپا و تازه تاسیس نیز افزوده می شود.

در این میان، هر شرکت چگونه باید برای بقا و رشد خود در بازار رقابتی موجود مشتری پیداکند؟

شرکت های طراحی سایت تنها نمونه ای از انواع شرکت های موجود در زمینه آی تی هستند که بصورت پروژه ای

و پیمانکاری فعالیت کرده و نیاز به پیدا کردن بازار برای خود دارند.

از بازاریابی ربایشی بهره ببرید :

در بازاریابی سنتی همانطور که طی سالیان متمادی مشاهده کرده ایم، شرکتها درست بر روی پیدا کردن مشتری ها

متمرکز شده و از روشهای نظیر تماس تلفنی (Cold-calling) ،چاپ تبلیغات،تبلیغات در تلویزیون ،ارسال ایمیل تبلیغاتی

و حتی اسپم و… در مسیر بازاریابی خود استفاده می کنند.

بطور خلاصه در این روش شرکت ها به دنبال جذب مشتری بوده و به این منظور از ترفندهای مختلف بازاریابی

استفاده میکنند.
اما در بازاریابی ربایشی روال کاملا متفاوت است، بدین معنی که مشتری ها به دنبال شما هستند و شما را

پیدا میکنند.

اما واقعیت این است با گذرزمان و رسیدن به امروز،تکنولوژی سبب کاهش میزان تاثیرگذاری این ترفندها گردیده است.

مردم امروز کمتر به تبلیغات تلویزیونی روی خوش نشان داده و از آن تاثیر می پذیرند، درعوض استفاده از فایل های

چندرسانه ای همانند تولید ویدئوهای جذاب می تواند تاثیر شپرفی بر روی کاربران گذاشته و با صرف هزینه کمتر،

توسط تعداد بیشتری مشاهده شده و از همه مهمتر افراد را به مراجعه به سمت شما متمایل می کند.

به عبارت دیگر بجای برقراری تماس تلفنی و یا از این قبیل روش ها به منظور متقاعد کردن مشتری به خرید از شما،

با تولید محتواهای باارزش در سراسر دنیای اینترنت که امروز تقریبا همه بدان دسترسی دارند، باعث می شوید

تا افراد برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.

بهینه سازی وب سایت (سئو) :

امروز هر شرکت بزرگ و یا کوچک یک شعبه مجازی در دنیای وب و اینترنت برای خود دارد و روزانه نیز بر تعداد این

چنین وب سایت هایی افزوده می شود.

در چنین وضعیتی نمی توان انتظار داشت که تمامی این وب سایت ها با آدرس دامنه شان بخاطرسپرده شوند.

واقعیت این است که امروز کمتر کارربری آدرس دامنه وب سایت هایی را که ممکن است بدان ها نیاز داشته باشد

حفظ می کند، در عوض به منظور دستیابی به سرویس ها، مطالب و یا فایل های مورد نظر از موتورهای جستجو

استفاده میکنند.

منظور از بهینه سازی بهبود وضعیت وب سایت نزد موتورهای جستجو است تا زمانیکه کاربران کلمه و یا عبارتی

مرتبط با زمینه کاری شما را در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو سرچ می کنند،در صفحه اول نتایج نمایش

داده شوید.حال از آنجائیکه کاربران اعتماد خاصی به گوگل دارند، بسیار در نظر آن ها جذاب به نظر خواهید آمد.

شبکه های اجتماعی :

کاربران مدت هاست که با شبکه های اجتماعی خو گرفته و ساعات زیادی را در آن سپری میکنند و این درست

همان فرصتی است که باید به بهترین وجه ممکن از آن استفاده کنید.

به عبارت دیگر با حضور موثر و فعال در شبکه های اجتماعی می توانید تعداد بسیار زیادی از کاربران بالقوه را به

مشتریان خود تبدیل کنید.

درست به همان روشی که در ابتدا به آن اشاره کردیم،در این حالت مشتریان به سمت شما کشیده خواهند شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question