Blog

بازاریابی در شبـــکه های اجتماعی | وب سازان خزر

توسط اینترنت و شبکه, متفرقهدر ۲۰ تیر ۱۴۰۰

بازاریابی در شبـــکه های اجتماعی | از زمانی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است و نفوذ آن در بین کاربران بیشتر شده است، خیلی‌ها به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی به آن نگاه ویژه‌ای دارند. اما بازاریابی شبکه های اجتماعی کار ساده‌ای نیست و تکنیک‌ها و ترفندهای زیادی دارد که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

در این مطلب، به شما نشان خواهیم داد که برای پیاده کردن یک استراتژی موفق بازاریابی شبکه های اجتماعی که از همان روز اول به خوبی کار کند، چه گام‌هایی را باید طی کنید و به چه چیزهایی نیاز دارید. برای درک بهتر هم، هر مرحله از روند شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای یک رستوران بررسی می‌کنیم،

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

پیش از شروع و پرداختن به تکنیک‌ها و اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی لازم است به تعریف آن بپردازیم. به معنای ساده Social Media Marketing (SMM) استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و تولید محتوا در آنها برای تحقق اهداف بازاریابی و فروش است.
اما اگر بخواهیم کامل‌تر توضیح دهیم باید بگوییم بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای بهره‌گیری از پلتفرم‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برندسازی، افزایش فروش و حتی افزایش ترافیک وب‌سایت است. در این سیستم شما درگیر انتشار بهترین محتوا، شنیدن حرف های فالوئرها و تعامل با آنها، تحلیل نتایج و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌شوید.
مهمترین رسانه های اجتماعی که این روزها کاربرد زیادی دارند شامل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ‌چت هستند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزایا و اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای آنلاین

بازاریابی در شبـــکه های اجتماعی |بدون شک همان‌طور که شما ساعت‌ها از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف صرف می‌کنید، کاربران خیلی زیادی هم هستند که کمتر یا بیشتر از شما در این پلتفرم‌های اجتماعی حضور دارند. ضمن اینکه تمام هدف این رسانه‌ها برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و دو سویه است که باعث می‌شود.

اثربخشی محتوا و فرایندهای بازاریابی شما بیشتر شود. به همین دلیل حضور کسب و کارها در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد، ولی باید هر برندی با توجه به ماهیت شغلی، مخاطبان هدف و بسیاری از موارد دیگر بستر مورد نظر خود را انتخاب کند.

مزایای مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی

همان‌طور که گفتیم حضور و بازاریابی در در رسانه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. بنابراین انتخاب این روش می‌تواند مزایای مهمی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
۱٫ افزایش آگاهی از برند (Awareness)
۲٫ تولید سرنخ‌های باکیفیت
۳٫ بهبود نرخ تبدیل
۴٫ برقراری روابط عمیق، بلند مدت و دوسویه با مخاطبان
۵٫ تحلیل رقبا و یادگیری از آنها
۶٫ افزایش ترافیک ورودی برای سایت
۷٫ اثرگذاری رو سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجو
۸٫ دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها
۹٫ افزایش وفاداری مشتریان
۱۰٫ ایجاد ارزش افزوده
۱۱٫ بهبود اعتبار برند
۱۲٫ هزینه و اثربخشی خوب
۱۳٫ رهبری بازار و رهبری فکری
۱۴٫ تبدیل شدن به منبع محتوا
۱۵٫ رفتارشناسی مشتری
۱۶٫ راه‌اندازی امور مشتریان و پشتیبانی
۱۷٫ انسانی‌سازی برند

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. ولی به طور کلی این راهکار در چهار دسته‌بندی اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
۱٫ شبکه‌‌سازی اجتماعی (فیسبوک و لینکدین)
۲٫ میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)
۳٫ به‌اشتراک‌گذاری تصویر (اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست)
۴٫ به‌اشتراک‌گذاری ویدیو (یوتیوب، فیسبوک لایو، پریسکوپ و ویمئو)

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبـــکه های اجتماعی | برای اینکه بخواهید در برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود موفق عمل کنید، تکنیک ها و ترفندهای زیادی وجود دارد. افراد مختلف با توجه به تجربیات خود موارد متنوعی را مطرح کرده‌اند. در ادامه به مهمترین نکات اشاره می‌کنیم:
۱٫ تدوین استراتژی حضور و محتوا
۲٫ استفاده از داستان سرایی و ابزارهای مناسب
۳٫ پرداخت هزینه‌های لازم برای بازاریابی و تبلیغات
۴٫ درنظر گرفتن محتوای ویدیویی به عنوان بخشی از استراتژی محتوایی
۵٫ رعایت موارد اصولی و بنیادی
۶٫ استفاده از تبلیغات هدفمند
۷٫ معرفی خودتان به عنوان منبع معتبر و موثق محتوا
۸٫ استمرار در تولید و انتشار محتوا به ویژه محتوای ویدیویی
۹٫ تمرکز ویژه روی برقراری ارتباط با فالوئرها

 

۱۰٫ پوشش اخبار حوزه کاری
۱۱٫ تبدیل مشتریان به سفیران برند
۱۲٫ به‌کارگیری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
۱۳٫ خطاب قرار دادن کاربران با اسم
۱۴٫ برقراری تعامل دوسویه
۱۵٫ شناخت دقیق مخاطبان هدف
۱۶٫ همکاری با تیم فروش برای درک بهتر مسیر سفر مشتری
۱۷٫ اجتماعی بودن
۱۸٫ نمایش جنبه‌های جذاب کسب و کار
۱۹٫ بیان موفقیت‌ها و شکست‌ها
۲۰٫ پرسیدن سوال از فالوئرها
۲۱٫ لحن و سبک سفارشی
۲۲٫ خلق شخصیت برای برند
۲۳٫ همکاری با اینفلوئنسرها
۲۴٫ استفاده از آمار، ارقام و اینفوگرافی
۲۵٫ برگزاری مسابقات و برنامه‌های چالشی

 

مشاوره طراحی سایت

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید .

تلفن تماس :01132256877

همراه :09129317376

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question