Blog

آموزش شبکه های اجتماعی

توسط آموزشدر 17 دسامبر 2020

آموزش شبکه های مجازی :

Facebook :

آموزش شبکه های اجتماعی . فیس بوک شبکه اجتماعی محبوبی می باشد که به کاربران اجازه،

اشتراک گذاری فیلم،عکس و ایجاد چت به صورت صوتی،تصویری و نوشتاری را می دهد.

فیس بوک از محبوب ترین ها شبکه های اجتماعی در حال حاضر می باشد.

این شبکه اجتماعی در کشور عزیزمان ایران فیلتر می باشد.

Google plus :

گوگل پلاس شبکه اجتماعی که از طرف شرکت گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده است .

اشتراک گذاری عکس ،فیلم ، متن ، ایجاد صفحات و چت نوشتاری و تماس صوتی و تصویری

از ویژگیهای مهم این شبکه می باشد.

twitter توییتر :

در واقع شاید نتوان توییتر را به عنوان شبکه اجتماعی معرف کرد ،

ولی امکان توییت کردن اخبار و عکس برای کاربران از قابلیت های این شبکه می باشد.

skype اسکایپ :

اسکایپ را میتوان یکی از قدیمی ترین ابزارهای ارتباطی دانست ،

که قابلیتهای فراوانی از قبیل تماس های صوتی و تصویری با کیفیت عالی دانست.

نرم افزار اسکایپ توسط شرکت مایکروسافت مدیریت می شود.

WhatsApp واتس آپ :

واتس آپ یکی از اپ های قدیمی در شبکه های اجتماعی می باشد ،

که از سرعت انتقال بالایی برای فایل های مانند عکس و فیلم برخوارد می باشد.

نرم افزار واتس آپ دارای قابلیت های جالبی می باشد.

 

Instagram اینستاگرام :

یکی از کار امدترین شبکه های اجتماعی جهت به اشتراک گذاشتن عکس با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر می باشد.

این نرم افزار در ابتدا توسط چند دانشجو طراحی شد که بعدها پس از محبوب شدن این شبکه اجتماعی ،

توسط غول شبکه های اجتماعی فیس بوک خریداری شد.

 

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب‌وکارها :

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و محتوای رسانه‌ای آنها امروزی برای کسب‌وکارها،

به امری حیاتی تبدیل شده و برخی اوقات نیازمند استخدام نیروهای متخصص است.

بازاریابی دیجیتال شامل بخش‌های متنوع و پویایی است کهدر همکاری با یکدیگر،

باعث افزایش علاقه‌ی مخاطب به برند تولید لید برای جذب مخاطب بیشتر ،

و در نهایت افزایش فروش کسب‌وکار خواهند شد. در این میان وظیفه‌ی اصلی مدیران بازاریابی در شرکت‌ها،

درک روند و فرآیندهای هر یک از این اجزاء و چگونگی دریافت بهترین نتیجه از هر یک از آنها است.

شبکه‌های اجتماعی یا به بیان بهتر رسانه‌های اجتماعی امروز به بخشی حیاتی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند.

این ابزارها مزایای زیادی برای جذب مخاطب دارند و البته مانند تمام اجزاء دیگر این ترکیب، نیاز به دقت و مدیریت حرفه‌ای دارند.

دلیل اهمیت این شبکه‌ها در قدم اول، فعالیت بالای مخاطبان بالقوه‌ی همه‌ی کسب‌وکارها در آنها است.

در نتیجه آنها تمایل دارند تا محتوای منتشر شده توسط برندها را نیز مطالعه کنند ،

و بیش از محتوای تبلیغاتی به آن اهمیت می‌دهند .دلیل بعدی، به‌صرفه بودن این نوع از بازاریابی دیجیتال است.

کسب‌وکارها خصوصا انواع نوپای آنها همیشه قصد دارند تا با کمترین بودجه،

بهترین بازدهی را از بازاریابی به دست بیاورند و رسانه‌های اجتماعی، بهترین پاسخ به این هدف هستند.

علاوه بر آن تولید لید و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری نیز در این کانال‌ها بیش از دیگران (مانند وبسایت و ایمیل) است.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی :

شما به‌عنوان یک کاربر یا مدیر امروزی قطعا با شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام و توییتر آشنایی دارید.

اما آیا در مورد چگونگی استفاده از این شبکه‌ها و خاصیت رسانه‌ای آنها در رشد کسب‌وکار نیز اطلاعات دارید؟

آشنایی با مدیریت این رسانه‌ها و انتخاب هوشمندانه‌ی کانال‌ها برای بازاریابی شرکت،

قدمی مثبت در گسترش کسب‌وکار، افزایش مخاطبان و نرخ تبدیل آنها به مشتری است.

نوع محتوا و زمان‌بندی انتشار آن فاکتورهای اصلی مدیریت رسانه‌ها هستند

در تعریف ساده مدیریت رسانه‌های اجتماعی فرآیند مدیریتی ارتباطات ،

و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و غیره است.

این مدیریت، فرآیندی فراتر از پست کردن محتوا در پروفایل شبکه‌های اجتماعی شرکت است.

 

فیسبوک : این شبکه‌ی اجتماعی ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد،

که گستره‌ی عظیمی از انواع علاقه‌مندی‌ها را شامل می‌شود.

بعلاوه تنوع جنسیتی و سنی در این شبکه‌ی اجتماعی قوی است.

با وجود محدودیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی در ایران و همچنین کاهش علاقه‌مندی به آن در سال‌های گذشته،

فیسبوک هنوز منبعی مناسب برای کسب‌وکارهایی با جامعه‌ی هدف بزرگ و حتی جهانی است.

 

 

اینستاگرام : اینستاگرام در سال‌های گذشته محبوبیت بالایی نزد کاربران ایرانی پیدا کرده است.

علاوه بر این آمار کاربران این شبکه‌ی اجتماعی تصویر محور در جهان نیز روز به روز در حال افزایش است.

این پلتفرم بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که محتوای بصری زیادی اعم از عکس و ویدیو تولید می‌کنند.

از لحاظ مخاطب نیز عمده‌ی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی جوانان هستند و زنان بیش از مردان در آن فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام برای کسب‌وکارهایی با محصولات در زمینه‌ی مد،

سبک زندگی، هنر و صنایع مبتنی بر هنر‌های بصری بهترین گزینه است.

توییتر برای انتشار خبرها و پیگیری ترندها مفید است

توییتر : توییتر ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد،

و بیشتر به‌عنوان شبکه‌ی اجتماعی اخبار و ترندهای جهانی شناخته می‌شود.

این پلتفرم برای کسب‌وکارهایی که علاقه‌مند به شرکت در بحث‌های روز صنعت خود هستند مناسب است.

علاوه بر آن می‌توان از توییتر برای اشتراک اخبار و محتوای جدید مرتبط با کسب‌وکار با مخاطبان استفاده کرده ،

و آنها را به برند علاقه‌مند کرد.

 

انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی :

بخش اصلی مدیریت رسانه‌های اجتماعی، تولید و انتشار محتوای مناسب در شبکه‌ی اجتماعی هدف است.

این بخش علاوه بر تولید محتوای متنی به زیباسازی آن با تصویر و ویدیو نیز می‌پردازد.

در این میان برخی شرکت‌ها علاوه بر انتشار محتوای اوریجینال خود به بازنشر محتوای همکاران

و شرکای تجاری نیز می‌پردازند.این بخش از مدیریت رسانه‌های اجتماعی نیازمند شناخت دقیق شما ،

از شبکه‌ی اجتماعی هدف و همچنین مخاطبان است.شما باید بهترین نوع محتوا ،

برای شبکه‌ی اجتماعی خود را بشناسید و علاوه بر آن محتوایی که بیش از همه توسط مخاطبان،

هدف دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شود را شناسایی کنید.

 

پاسخ دادن به هواداران و فالورها :

پاسخ دادن به هوادران و افرادی که در صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی نظر یادداشت می‌کنند،

بخش مهمی از موفقیت در این رسانه‌ها است.وقتی فردی در یکی از کانال‌های شما نظری یادداشت می‌کند،

یعنی فرصتی جدید برای جذب مخاطب جدید و همچنین نشان دادن اهمیت مخاطب در برندتان به دست آورده‌اید.

پاسخ برندها اغلب به‌صورت عمومی منتشر می‌شود در نتیجه چک کردن مداوم کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی،

یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت رسانه‌ها است.پیام‌های مستقیم نیز باید به‌صورت منظم مطالعه شده و پاسخ داده شوند.

حتما پیش از ارسال پاسخ آن را به‌خوبی مطالعه کردهو با سیاست‌های کلی شرکت مقایسه کنید؛

چرا که چنین پاسخ‌هایی اغلب به‌صورت عمومی منتشر شده و نماینده‌ای برای برند شما خواهند بود.

برقراری ارتباط :

ارتباط داشتن با مخاطبان، فاکتوری حیاتی در موفقیت برند در شبکه‌های اجتماعی هست.

حدود ۹۰ درصد مخاطبان به دنبال ارتباط سازنده با برندها و مدیرانشان هستند،

اما کمتر از ۵۰ درصد آنها، شرکت‌ها را در این امر موفق می‌دانند.در نتیجه هنوز مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد.

اگر قدم اول یعنی گوش دادن و مشاهده‌ی شبکه‌های اجتماعی را به‌خوبی انجام داده باشید،

یافتن مخاطبان برند برایتان آسان خواهد بود.پس از آن می‌توانید مخابان هدف،

اینفلوئنسرها و محتوای مرتبط برای درگیر شدن را پیدا کرده و موارد زیر را پیاده‌سازی کنید:

• پاسخ دادن

• لایک کردن و ارسال کامنت در محتوای مرتبط

• دنبال کردن مخاطبان مفید مانند اینلفوئنسرها و اشخاص اصلی صنعت

• پست کردن دوباره‌ی محتوای کاربران\


\

« مشاوره طراحی سایت »

برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت

می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    question